Тюнінг вихлопної системи – поняття та види

Тюнінг вихлопної системи - поняття та видиУ щільному потоці міського трафіку, всі автомобілі схожі один на одного зливаючись в сіру масу. Тому, цілком природнім є бажання багатьох автолюбителів тим чи іншим способом виділити своє авто: з допомогою аерографії розфарбовують кузов в яскраві кольори, ставлять нестандартну світлотехніку, тюнінгують ходову та двигун. Але, безумовно, один з найбільш «гучних», в прямому і переносному сенсі, способів зробити машину унікальною – тюнінг вихлопної системи. Пропонуємо у цій статті розглянути основні цілі тюнингу вихлопної системи, його види та призначення.

Але, перед тим, як починати знайомство з поняттям «тюнінг вихлопної системи автомобіля» і з його призначенням, слід пригадати для себе загальну теорію про сучасну вихлопну систему автомобіля – що в неї входить, для чого вона служить та ознайомитись з кожним її вузлом. Ми не будемо повторюватися, просто нагадаємо, що нещодавно ми писали про будову вихлопної системи та її призначення.

Основна мета тюнінгу вихлопної системи

Вихлопна система кожної сучасної машини включає в себе безліч деталей та розрахована на зниження шуму двигуна до максимально можливого рівня. Однак це все часто призводить до певної втрати потужності. Якщо дивитися по суті, то вся система відведення відпрацьованих газів вважається додатковим опірним фактором, а опір за законом фізики знижує вихідну потужність двигуна. Саме через таку причину, основною метою тюнінгу вихлопної системи стає зниження даного опору.

Можна сказати, що найважливішою задачею модифікації та доопрацювання вихлопних систем є якраз зведення до мінімуму опору під час руху відпрацьованих газів.

Так що, якщо у вас в голові народилося рішення про проведення тюнінгу системи вихлопу, тоді варто приготуватися до заміни основних її компонентів.

Найважливішою задачею модифікації та доопрацювання вихлопних систем є якраз зведення до мінімуму опору під час руху відпрацьованих газів.

Найважливішою задачею модифікації та доопрацювання вихлопних систем є якраз зведення до мінімуму опору під час руху відпрацьованих газів

Види тюнінгу вихлопних систем

Тюнінг системи вихлопу вважається єдиним видом тюнінгу вашої машини, який зможе змінити не тільки зовнішній вигляд, але і додати унікального звучання вашому чотириколісному звірові. Але перед тим як приступати до модернізації вихлопної системи ви все-таки подумайте, що ви цим хочете добитися.

Найчастіше вихлопну систему тюнінгують у таких випадках:

  • Хочеться отримати приємний звук, що асоціюється з потужністю автомобіля;
  • Для створення індивідуального вигляду свого авто;
  • Щоб дійсно збільшити потужність та поліпшити ходові властивості.

А тепер ми більш детально розглянемо тюнінг вихлопної системи автомобіля, поговоримо про найактуальніші його види, а також про те, як правильно підійти до питання серйозних модифікацій.

Візуальний тюнінг

Найменш затратний та найбільш простий варіант доопрацювання вихлопної системи. Якщо перед вами не стоїть завдання участі у стрітрейсерских заїздах, де важлива кожна кінська сила, і ви не збираєтеся лякати спортивним ревом автомобіля глядачів на фестивалі автоакустики, досить і зовнішніх змін. Завдяки цьому можна добитися зміни зовнішнього вигляду вашого авто, що підкреслить солідність і унікальність транспортного засобу.

Мінімальний рівень доопрацювання – установка декоративних насадок на глушник. Це єдина частина вихлопної системи, яку видно з боку, і варіантів існує навіть не сотні, а тисячі. Насадки можуть бути прямокутними, овальними, збільшеної товщини, здвоєними, тощо. Для додання машині спортивного вигляду вихлопна система може бути розділена на дві частини з установкою, відповідно, двох насадок, праворуч і ліворуч. Це впливає на звук вихлопу і навіть на роботу двигуна, тому, якщо ви не хочете радикальних змін, можна просто змонтувати фальш-насадку.

Завдяки цьому можна добитися зміни зовнішнього вигляду вашого авто, що підкреслить солідність і унікальність транспортного засобу

Завдяки цьому можна добитися зміни зовнішнього вигляду вашого авто, що підкреслить солідність і унікальність транспортного засобу

Аудіо тюнінг вихлопної системи

Вид тюнінгу, що набирає велику популярність та змінює звук вихлопу. Потужний, басовитий, як у гоночних авто, рик вихлопу досягається з допомогою кількох операцій. По-перше, каталізатор замінюється на полум’ягасник. Майте на увазі, що це вимагатиме або перепрошивання «мізків» автомобіля, або встановлення «обманки» на лямбда-зонд. До того ж видалення каталізатора, який очищає вихлопні гази, може призвести до зайвих питань.

По-друге, замість стандартного глушника, що виконує свою пряму функцію, ставиться прямоточний. Це збільшує гучність вихлопу, при цьому синтетичне волокно-наповнювач гасить високочастотну складову звуку, залишаючи тільки низькі частоти.

Фахівці з налаштування звуку вихлопу здатні змусити навіть машину гольф-класу звучати як ралійний Subaru або Maserati класу GT1. Однак для цього знадобиться переробляти з’єднувальні труби, ставити спеціальне кріплення, в індивідуальному порядку розраховувати геометрію всієї системи вихлопу.

Зменшення гучності звуку вихлопу

Цікавий «підвид» аудіо тюнінгу, завдяки якому можна істотно знизити шум роботи системи вихлопу. Даний тюнінг здійснюється завдяки заміні кінцевого глушника, а також встановленням спеціальних видів прямоточних глушників та полум’ягасника. Основне завдання подібного тюнінгу – це зменшення гучності роботи всієї вихлопної системи.

Технічний тюнінг

Класичний технічний тюнінг, основними завданнями якого є збільшення потужності двигуна. Зазвичай проводиться разом з доопрацюванням самого двигуна: тюнінгований мотор починає «задихатися» із заводською системою вихлопу.

Головне завдання – зменшити зворотній тиск вихлопних газів, знизити опір потоку газів і допомогти циліндрам отримувати більше палива та повітря. З цією метою стандартний колектор замінюється на «павука», з іншим діаметром, формою та схемою з’єднання приймальних труб. Видаляють або доопрацьовують всі перешкоди на шляху потоку газів: демонтують каталізатори, ставлять резонатор і глушник зі зниженим опором. Прямоточний вихлоп дає прибавку потужності в 15-20 кінських сил, а в деяких випадках і більше.

Видаляють або доопрацьовують всі перешкоди на шляху потоку газів: демонтують каталізатори, ставлять резонатор і глушник зі зниженим опором

Видаляють або доопрацьовують всі перешкоди на шляху потоку газів: демонтують каталізатори, ставлять резонатор і глушник зі зниженим опором

Чіп-тюнінг

Вид тюнінгу тракту вихлопу, який часто потребує втручання в керуючу автомобілем комп’ютерну систему, щоб там адаптувати всі електронні індикатори, датчики до нововведення. Доопрацьовують або змінюють параметри електричного блоку керування двигуном завдяки прошивці всього програмного забезпечення (чіп-тюніг). З програмного забезпечення проводять видалення правил залежності динаміки роботи двигуна від системи вихлопу.

Головним завданням даного виду тюнінгу вважається збільшення потужності двигуна, а також його прискорення (в атмосферних двигунах підвищується потужність на 8-12%, а з турбонаддувом або ж в двигунах з нагнітачем аж до 30 і 40%). З допомогою чіп-тюнінгу можна знизити також і витрату палива.

Цей вид тюнінгу особливо актуальний для автомобілів на інжекторному двигуні. Чіп тюнінг також може проводитися для коригування всіх налаштувань блоку керування, який пов’язаний із зміною конфігурації. До такого тюнінгу вдаються ті люди, які вирішили виправити заводські помилки в керуючих програмах. Основний негативний чинник чіп-тюнінга — це зниження екологічного показника.

Спецефекти вихлопу

Ще один цікавий вид тюнінгу вихлопної – встановлення так званих «спецефектів» для видовищної демонстрації унікальності вашого авто. Декоративна насадка на глушник зі світлодіодним комплексом перетворить вашу машину в подобу космічного корабля із «Зоряних воєн» – кількість, схема розміщення і кольору світлодіодів визначаються тільки вашою фантазією.

Ще більш вражаюча річ у тюнінгу вихлопної системи – так званий «язик дракона», потужний викид полум’я з вихлопної труби. Для цього встановлюється додатковий електроланцюг, що дозволяє відключати запалювання в декількох циліндрах. Незгоріле паливо пролітає через всю вихлопну систему і на виході запалюється змонтованою там свічкою. Природно, потужність двигуна сильно падає, тому демонструвати такі фокуси варто тільки на стоянці.

Ще більш вражаюча річ у тюнінгу вихлопної системи - так званий «язик дракона», потужний викид полум'я з вихлопної труби

Ще більш вражаюча річ у тюнінгу вихлопної системи – так званий «язик дракона», потужний викид полум’я з вихлопної труби

Підводячи підсумки, ми з’ясували дещо про тюнінг вихлопної системи і призначення кожного його окремого виду. Тюнінг вихлопної системи буває різний. Деякі люди роблять його для зміни зовнішніх характеристик (наконечник вихлопної труби або ж зміна звуку вихлопу), а деякі для економії палива і підвищення загальної потужності двигуна шляхом зниження опору системи вихлопу. У будь-якому випадку при заміні двигуна на більш потужний варто замінювати і систему вихлопу, інакше опір газів в глушнику може нашкодити вашій машині.