Для чого скуповують каталізатори?

Для чого скуповують каталізатори?

Останнім часом дуже популярною та актуальною стала тема скупки каталізаторів. В мережі інтернет, по телебаченню, по радіо, постійно з’являється реклама яка закликає продати каталізатор дорого. Зрештою, багато водіїв цим задоволені, адже можна вигідно продати, а не викидати стару, неліквідну запчастину, заробити непогану суму грошей та купити новий. Але є і велика аудиторія автовласників, які бачать в даному процесі певний підступ. Тому, ми вирішили, що варто розібратися, для чого скуповують каталізатори, навіщо скупникам такий виріб і наскільки вигідно можна продати каталітичний нейтралізатор.

Що роблять з викупленими каталізаторами?

Як ми вже знаємо, каталізатор у сучасних автомобілях вважається обов’язковою частиною, яка встановлюється виробниками, щоб на максимальному рівні проводити очищення вихлопних газів, та відповідати нормам законодавства. Але, деякі водії вважають даний елемент дорогою примхою, яка створює тільки зайві клопоти. В Європі так вважає лише мала частина, оскільки там автовласники цінують екологію та намагаються по максимуму піклуватися про природу.

Каталізатор - принцип роботи
Каталізатор – принцип роботи

Як і будь-яка автомобільна деталь, каталізатор не вічний і з часом може вийти з ладу, що позначиться на транспортному засобі і може проявляти себе наступним чином:

  • повільний набір швидкості на низьких передачах;
  • на панелі управління може загорітися спеціальна лампочка Check Engine, яка сигналізує помилку мотора;
  • у кілька разів збільшується витрата палива.

Якщо загорівся Check Engine можна просто спробувати трохи почекати або в разі наявність бортового комп’ютера спробувати скинути помилку. Повторне загоряння буде вимагати обов’язкового відвідування СТО.

Як і будь-яка автомобільна деталь, каталізатор не вічний і з часом може вийти з ладу
Як і будь-яка автомобільна деталь, каталізатор не вічний і з часом може вийти з ладу

При виході деталі з ладу не варто її викидати, а постаратися знайти вигідні пропозиції від скупників. Ціна БУ каталізатора варіюється в різних межах, але так як пропозицій на ринку досить велика кількість, можна вибрати найбільш оптимальний варіант.

Вся справа в тому, що у конструкції каталізатора є родій, паладій і в деяких моделях навіть платина – дорогоцінні метали, якими покриваються внутрішні «соти» для нейтралізації шкідливих продуктів згоряння.

  • Родій – завдяки унікальним властивостям, широко використовується при виробництві дзеркал, електротоварів, в якості покриття для ювелірних прикрас. Родієве напилення захищає вироби від механічних пошкоджень, надаючи їм привабливий блиск, довговічність та додаткову міцність.
  • Паладій – благородний дорогоцінний метал, який практично не зустрічається в чистому вигляді. Завдяки невеликій щільності, елемент затребуваний при створенні ювелірних виробів. Паладієві прикраси набагато легше золотих. А враховуючи легкість обробки, гнучкість і стійкість до корозії, матеріал активно застосовується при виготовленні хімічних, медичних приладів.
  • Платина – використовується в хімічній, автомобільній, нафтопереробній промисловості, ювелірній справі, приладобудуванні. Цей елемент характеризується високою міцністю, термостійкістю, стійкістю до корозійних процесів, здатністю зберігати початкові властивості навіть в агресивних хімічних середовищах. Платина незамінна і при виготовленні медичних, хірургічних інструментів, які не окислюються при стерилізації.

Природний видобуток цих металів – складний процес, що забирає масу ресурсів, тому основними джерелами платини, родію і паладію служать відпрацьовані автокаталізатори.

У конструкції каталізатора є родій, паладій і в деяких моделях навіть платина – дорогоцінні метали, якими покриваються внутрішні «соти» для нейтралізації шкідливих продуктів згоряння
У конструкції каталізатора є родій, паладій і в деяких моделях навіть платина – дорогоцінні метали, якими покриваються внутрішні «соти» для нейтралізації шкідливих продуктів згоряння

При розгляді даної інформації, багато водіїв скажуть, що можна спробувати видобути все самостійно і буде більше грошей. В цілому це вірно, але потрібно правильно все зробити, а для цього краще використовувати спеціальне обладнання, адже на деталі може бути присутнім свинець, який шкідливий для організму.

Скупники ж таке обладнання мають, тому можуть добувати дорогоцінні метали з каталізаторів без проблем і досить швидко. Тим більше вага цінних металів в рідкісних випадках перевищує 0.1 – 0.3 грама, що з майже стовідсотковою ймовірністю, створить труднощі з продажем, якщо робити це самому.

Як розраховується ціна на БУ каталізатори?

Здати каталізатор можна в багатьох місцях, найчастіше цим займаються спеціалізовані СТО, у яких є відповідні прилади та умови. Багато хто вважає, що скупники самі встановлюють ціну, але це не так. Світове правило для всіх бажаючих придбати каталізатор, що вийшов з ладу, це заплатити 75% ціни дорогоцінних металів, які містяться у складі деталі. Це загальноприйнята практика, яка досить вигідна автовласникам і не менш позитивно відображається на професійних компаніях-скупниках.

Світове правило для всіх бажаючих придбати каталізатор, що вийшов з ладу, це заплатити 75% ціни дорогоцінних металів, які містяться у складі деталі
Світове правило для всіх бажаючих придбати каталізатор, що вийшов з ладу, це заплатити 75% ціни дорогоцінних металів, які містяться у складі деталі

Також, на вартість впливають такі фактори:

  • Об’єм двигуна – чим менший розмір, тим відповідно буде меншим вміст цінних металів у каталізаторі і навпаки.
  • Вміст дорогоцінних металів – можна визначити за допомогою спеціального експрес-аналізу.
  • Загальний стан деталі – відсутність механічних пошкоджень, вм’ятин, інших дефектів.

Щоб визначити ціну, слід також приділити увагу походженню та виробнику керамічних елементів, тощо.

Які каталізатори не приймаються скупниками?

Незважаючи на всі позитивні сторони процедури, далеко не всі каталізатори купуються за хорошою ціною. Деякі можна реалізувати тільки в якості брухту, а загальні вимоги компаній наступні:

  • керамічний елемент повинен бути відокремленим від фільтру сажі;
  • не допускається також наявність азбесту, осколків, сажі;
  • деталь повинна відповідати нормальній вологості на 2% і не більше;
  • при пошкодженнях металевого елемента, дорогоцінне напилення втрачається практично на половину.

Тому нескладно припустити, що до повного зносу краще не доводити і це дозволить заробити більше грошей, ну і не нашкодити екології.

Незважаючи на всі позитивні сторони процедури, далеко не всі каталізатори купуються за хорошою ціною
Незважаючи на всі позитивні сторони процедури, далеко не всі каталізатори купуються за хорошою ціною

Також, якщо деталь вийшла з ладу, досвідчені механіки рекомендують звернути увагу на 3 варіанти подальших дій:

  • купити новий – найправильніший варіант, який поширений в Європі, де є суворий контроль євронорм;
  • видалити і шляхом прошивки бортового комп’ютера позбавити систему від помилки;
  • встановити датчик обманку – дешевий при покупці варіант, але обійдеться дорожче при експлуатації.

Кому продати каталізатор?

Способів продати каталізатор досить багато, головне правильно вибрати компанію, яка займається скупкою каталізаторів і пропонує оптимальну ціну, а також не доводити деталь до повного фізичного зносу. Саме тоді каталізатор зможе принести хороші гроші, які можна витратити на покупку нової запасної частини або на інші цілі.